14 april 2019

4 Juli: Springdale

We hebben de wekker wel gezet, maar het is vandaag een feestdag dus we snoozen nog eens een paar keer voor we opstaan.

Eerst maar eens klaar maken voor het ontbijt. Dit doen we ook al bij Wildcat Willies want van het hotel krijgen we vouchers voor het ontbijt. We mogen alles van de kaart kiezen, behalve de steak. Gek genoeg hadden we daar qua ontbijt toch al niet zo'n zin in 😄
Jurgen neemt een omelet met vanalles, toast & taters. Ik 2 eggs sunny side up met toast & taters. Een stevig ontbijtje en dat komt mooi uit want we willen hierna naar de Narrows!
Op de kamer de spullen pakken, dat betekent in dit geval dat alle belangrijke papieren in de kluis gaan, de rijbewijzen, een cc en wat dollars gaan in een ziploc zakje, wat te knabbelen, waterschoenen en water mee en we kunnen.

Het is druk, want 4th of July, en terwijl we op de bus wachten pakken we nog wat van de parade mee. De bus wordt aardig vol gepropt en zoals de chauffeur zegt: we are moving with the speed of a snail.
Bij het VC stappen we uit de shuttlebus, en laten onze parkenpas zien bij de voetgangersingang. Dan stappen we in de volgende shuttlebus die ons naar de laatste halte in te canyon brengt. Om 11.50 zijn we er en kunnen we beginnen aan de riverwalk. Die gaat langs de rivier en naar het begin van de Narrows. Dit is geen moeilijk pad, beetje omhoog en omlaag, maar ook aangelegd en we kunnen het prima op onze teenslippers lopen.

Na een minuut of 20 zijn we bij het eindpunt van de Riverwalk wat tevens het startpunt van The Narrows is. De slippers worden verruild voor de waterschoenen en we gaan het water in. De rivier is hier het pad en soms kun je over 'strandjes' van stenen lopen en soms loop je tot je middel in het water. We zijn goed voorbereid: Jurgen heeft in plaats van zijn korte broek zijn zwembroek aan en ik heb onder mijn kleding mijn badpak aangetrokken. En we hebben natuurlijk ons 'onder-water' fototoestel meegenomen.

Het water is gezellig fris maar omdat het verder echt heel warm is is dat niet zo erg. De wandeling is echt heel erg leuk. Je kunt moeilijk zeggen dat je hier alleen bent, maar hoe verder je komt, hoe rustiger het wordt. Alhoewel je echt nooit alleen bent. We spieken hier en daar op een horloge en rond 14.00 besluiten we om te draaien.

Terug lopen we stroomafwaarts en dat gaat toch wel een stuk makkelijker en doen we er minder lang over.
Als we het water uit zijn gaan de waterschoenen weer uit en de slippers weer aan. We zien veel mensen lopen met natte schoenen en daar hebben we een hekel aan dus we vinden dit heel slim bedacht van onszelf 😂

Op de terugweg komen we nog wat wildlife tegen wat vriendelijk knipoogt op het moment dat ik de foto maakt. How you doin'?

We nemen de shuttlebus en stappen uit bij de zion Lodge voor een smoothie die we lekker onder de grote boom op het grasveld opdrinken. Terug in het dorp (de bus stopt recht voor ons hotel) gaan we voor morgen broodjes halen in de grote maar vreselijk dure supermarkt  en daarna in een rechte streep naar het zwembad, want het is prachtig weer.

We zitten nog lekker een tijd op onze patio en daarna douchen en eten bij Pizza & Noodles wat Pizza & Pasta blijkt te zijn. Noodels zijn er niet te krijgen, pasta's des te meer. Het smaakt prima.
Daarna halen we nog een milkshake (Jurgen) en een ijsje (ik) van onbehoorlijke afmeting bij een schattig snoepwinkeltje dat naast het hotel zit.
We sluiten de avond af op onze patio maar dan gaan we toch echt wat spullen klaarleggen voor morgen: we hebben het onzalige idee opgevat om Angels Landing te gaan doen. De wekker gaat om 06.20 uur zodat we de 1e shuttle om 07.10 uur kunne nemen. Why!?!
Maar als we 't halen, Angels Landing dus niet de bus, is het wel supercool!