25 juni 2019

15 en 16 Juli: Van LA naar huis...

Wij zijn niet zo goed in zo'n laatste dag. Ik ben altijd een beetje jaloers op mensen die dan nog vanalles gaan ondernemen. Wij zijn helaas niet van dat soort. Je weet dat je naar huis moet en met deze verkeersdrama's wil je ook niet het risico lopen dat je in een file komt. En dus ook niet te laat naar het vliegveld vertrekken. We vliegen pas om 17.55 uur dus we gaan wel heel relaxed doen vandaag.
Dat betekent dat we dus zo laat mogelijk uit checken, dus om 10.30 gaat de eerste dan toch maar eens onder de douche.
Als we alles in de auto hebben loopt het mooi tegen 12.00 uur dus kunnen we gelijk door naar het ontbijt/brunch/lunch. We komen een Ihop tegen dus daar gaan we eten. Jurgen neemt een Philly Cheese Steak sandwich en ik een soort tosti waar ham, kaas en ei tussen zit. En hasbrowns natuurlijk. Het is erg lekker maar ik kan het natuurlijk niet op want de porties zijn weer veel te groot.

Maar ja, bij de Ihop blijf je ook niet gezellig lang natafelen dus een uurtje later gaan we toch richting carrental. We moeten de auto nog even aftanken en geven daar onze overgebleven waterflesjes aan een man die ze verzamelt voor het statiegeld. Hij gooit ze keurig leeg in de emmers water waarmee je je voorruit schoonmaakt 😂
Ongeveer 2 minuten later zijn we weer bij National en ook daar staan we zo weer buiten. De man vraagt zowaar nog hoe we het gehad hebben!
Daarna neemt hij de mileage op (9266, we hebben er 3422 gereden) en krijgen dan weer onze bon waar alleen nog de kosten voor Roadside Assistence op staat. Volstrekt onnodig natuurlijk maar de auto was zo goedkoop dat we ons bijna schuldig voelden als we dat er niet bij namen 😂
Het blijft toch bizar dat we zo'n grote auto hebben gereden voor maar € 360,-!
Met een beetje pijn in ons hart geven we de sleutels af en stappen we in de shuttlebus naar het vliegveld. Dit hele proces duurt trouwens ongeveer 3 hele minuten.
Om 13.45 zijn we op het vliegveld. De balie is al open dus we kunnen inchecken en onze koffers afgeven. Dan moet ook de handbagage trolley op de band. Die is 4 kilo te zwaar en dat mag niet (ik houd mijn handtas angstvallig uit haar buurt... ik wil niet weten wat die weegt! 😅) Er moet over gepakt worden naar mijn koffer. Die is nog niet weg en had nog 2 kilo ruimte. Dan is het goed.

We gaan gelijk maar door paspoortcontrole en security. Dat gaat behoorlijk snel een uurtje nadat we op het vliegveld waren zijn we overal doorheen. We lopen nog een Duty Free winkel binnen en kopen allebei een parfum. Nu is het geld op 😁

We halen koffie bij Starbucks en water voor onderweg en dan wachten. Geeft mij tijd om het dagboek bij te werken want ik loop vreselijk achter. Dan gaat het uiteindelijk toch nog behoorlijk snel. We vinden het wel wat rustig bij onze gate en dat blijkt ook logisch te zijn: ik ben even een lange broek aantrekken op het toilet als we een gatewijziging krijgen.

Het boarden start, uiteraard met Deutsche Punkltichkeit, precies op tijd. We hebben net als op de heenweg XL stoelen en zitten in boardinggroep D. Prima, dan blijven we nog even zitten. Heel wonderlijk altijd al die mensen die alvast opstaan terwijl je weet dat jouw groep nog niet aan de beurt is.

Ook het vertrek gebeurt keurig op tijd en niet heel lang na de start krijgen we eten: Jurgen weer de kip en ik weer de pasta. Er zit aardappelsalade, crackers, stukje brie en een cakeje bij. En het smaakt ons gewoon weer prima.

We vermaken ons met het kijken naar films en dan proberen we een poosje te slapen. Dat gaat verrassend goed, want het is zomaar ineens 3 uur later.
En niet lang daarna komt al weer het ontbijt: klef Amerikaans broodje, lekker vers Duits broodje, jam, kaas, kipfilet, salami, jus, vieze vla en koffie of thee. Het gaat schoon op, en de verzorging bij Airberlin heeft ons ook dit jaar niet teleurgesteld. Na het ontbijt is het nog een goed uur naar Dusseldorf waar we volgens planning om 13.55 uur landen. De paspoortcontrole ging heerlijk snel, de koffers duurden daarom natuurlijk erg lang.
We pakken een taxi naar ons hotel (heeft ook wel z'n voordelen dat je niet op een shuttle hoeft te wachten) en daar hoeven we alleen nog een uitrijkaartje te halen. Om 14.45 uur zitten we in de auto en 2 uur later arriveren we weer in Etten-Leur om de (schoon)ouders de eerste foto's te laten zien.

We hebben weer een fantastische vakantie gehad!