10 maart 2019

23 Juni: Van Dusseldorf naar Los Angeles

De wekker staat op 08.45 en om 09.00 uur. En dan moeten we er uit. Keurig op tijd staan we bij de receptie voor onze privé shuttle en na een ritje van nog geen 10 minuten zijn we op het vliegveld.
We sluiten aan in de rij bij AirBerlin maar het blijkt dat we toch weer verkeerd staan (natuurlijk zou ik haast zeggen 😆)
Een eindje verder zijn de twee balies open die iedereen op een vlucht naar de US in moeten checken. Beetje jammer dit en we staan uiteindelijk ruim 45 minuten te wachten. Jurgen haalt maar eens de eerste Starbucks van de vakantie en dan kunnen we toch snel inchecken en de koffers kwijt.

Wij zijn altijd van het idee: eerst alles afhandelen, dan relaxen. Dus we gaan ook direct door naar security. Maar dit wordt met Duitse efficiency geregeld, dus we zijn er vrij snel doorheen.
We shoppen een beetje, ik koop hier m'n eerste parfum, en we halen hele dure, maar wel lekkere broodjes. Best schandalig dat een literfles water hier € 5,75 (!) kost, maar we nemen hem toch want we willen extra water in het vliegtuig.
Terwijl we wachten zoekt Jurgen nog even de autosleutel. Die zit niet in de handbagagetas. Dan zijn er twee opties: in de korte broek van gisteren (die zit in de koffer) of op de hotelkamer... wordt vervolgd...

Keurig op tijd, 12.40 uur, gaan we boarden. Wij zijn groep D en mogen pas als laatste het vliegtuig in. We hebben Comfort Class stoelen geboekt en het is gewoon bizar hoeveel beenruimte we hebben. Heerlijk! We moeten even wachten op 'overstappers'. Fijn voor hen maar een beetje jammer want we staan toch al snel 40 minuten te wachten. Nou ja, wij hebben geen aansluitende vlucht dus wat maakt het uit.

Snel na het opstijgen krijgen we wat te drinken en een half uur later krijgen we eten, dit keer Pasta oder Huhnchen. Jurgen natuurlijk de kip en ik de pasta. Verder nog crackertjes, roomkaas, kwark, water en nog iets anders te drinken. Het smaakt prima, zoals wij dat altijd wel vinden eigenlijk.

We vermaken ons met wat films, maar het is natuurlijk gewoon een lange vlucht. Als we net de grens Canada - US over gevlogen zijn krijgen we nog een snack: 2 kippenworstjes met aardappelsalade, een brownie en nog weer crackertjes met smeerkaas. Hadden we wel weer zin in. Ik weet niet hoe het komt maar wij hebben altijd reuze trek in het vliegtuig 😄

Het is mooi weer dus we hebben een mooi uitzicht over de Grand Canyon en Lake Mead. Dan duurt het niet meer zo lang en om 16.20 uur landen we, keurig zoals gepland, op LAX. Ook nu moeten we nog even wachten, iets met de douane ofzo, maar na een kwartier mogen we er dan toch uit. Het is best een heel eindje lopen naar Homeland Security maar omdat we op een returning Esta reizen mogen we door de scanner en dat gaat best snel. Dan aansluiten in de korte rij bij Homeland. We zien er waarschijnlijk toch echt heel betrouwbaar uit want ook nu geen enkele vraag over wat we hier komen doen, hoe we dat denken te betalen en meer van dat soort vragen.

Prima hoor, we lopen lekker gelijk door naar de bagageband. De koffers staan al te draaien dus die kunnen we gelijk meepakken en dan met de shuttlebus naar National.
Ook hier is het heel rustig (bijna iedereen slaat linksaf naar Alamo, wij dit keer niet) en we zijn gelijk aan de beurt. Er wordt ons niets extra aangesmeerd (you have full coverage and it's all been paid for by Expedia) en we krijgen zonder gedoe ons huurcontract. Dan mogen we doorlopen naar de garage en krijgen een auto toegewezen. Of nou ja... auto? Meer een kleine tank!
We krijgen zo ongeveer de grootste auto uit de categorie: een gigantische Ford Expedition XLE uit maart 2016. Zwart, open dak, lekker veel opbergvakjes, opstapje wat je ook echt nodig hebt om in te stappen en slechts 584 mijl op de teller. Het is bizar hoe groot die auto is en wat wij er voor betaald hebben!
We gooien de koffers erin en op naar 't hotel!

Maar ja, dit is LA dus de 405 staat muurvast... 6 rijen dik allemaal stilstaan. Jammer want originele reistijd was 20 minuten, wij doen er ruim een uur over. Het inchecken duurt ook al even; waarschijnlijk omdat het een Hotwire is. We mogen kiezen tussen groundfloor en 2nd. Omdat het maar een nacht is en het slepen scheelt, kiezen we groundfloor. De kamer is erg netjes en erg groot.
Even omkleden, checken of de autosleutels in de korte broek zitten (yes!) en op pad voor eten en boodschappen.
Er zit op 15 minuten een Walmart. Maar wel aan diezelfde 405. Dus nu duurt het 3 kwartier. Het boodschappenlijstje hebben we thuis al gemaakt dus we staan vrij vlot weer buiten. Het enige twijfelpunt was de koelbox. We hebben hier te maken met het staartje van een hittegolf, dus uiteindelijk hebben we maar gewoon een hele grote gekocht. Geen overbodige luxe met deze temperaturen😅.

We hebben nu niet meer zoveel energie om nog bij TGIF te gaan eten dus we gaan bij de Denny's eten die naast het hotel zit. Nu doen we wel maar 15 minuten over de terugweg dus we zijn er zo. Dat komt goed uit want we hebben grote honger.

Het is bij het hotel nog even lastig om ons slagschip te parkeren (en even voorzichtig proberen of we niet te hoog zijn!) maar uiteindelijk lukt dat ook.
Snel tandenpoetsen en zodra ons hoofd het kussen raakt, zijn we vertrokken! (maar dag mag ook wel want dan is het 22.30/07.30 uur)