10 maart 2019

29 Juni: Moab


Best bedonderd geslapen want dit bed is wel héél klein!
Ik ga douchen in het toiletgebouw. Wij hebben er ook een maar die douchekop hangt belachelijk laag en daar heb ik nu even geen zin in (hoezo dwars...).
Jurgen doucht wel gewoon 'thuis' en die vindt het prima.
Nou, ik ben toch wel enigszins pissig. We betalen meer dan genoeg voor deze cabin en ik had wel iets meer ruimte verwacht. Dus ik ga naar de receptie. Maar waar ik al bang voor was en op de site ook al had gezien: alles zit ramvol. Ja, vannacht kunnen we in een grotere cabin slapen, maar dan moeten we morgen gewoon weer in onze eigen cabin. Dus dat heeft weinig nut. We mogen ook kijken of we ergens anders naartoe willen, dan krijgen we een refund. Normaal ben ik echt niet zo lastig (denk ik 😇), maar we, lees ik, zijn vooral gepikeerd omdat dit deluxe wordt genoemd. En inderdaad zit 'alles' er wel min of meer in, maar we hadden verwacht dat we bijvoorbeeld onze koffers kwijt hadden gekund of ook samen hadden kunnen zitten, anders dan op het bed. Zeker voor deze prijs. Maar goed, het kan natuurlijk ook dat onze verwachtingen niet realistisch waren. In de rest van Moab is natuurlijk ook niets te krijgen, dus kom op, niet meer zeuren en gewoon genieten van de prachtige omgeving waar we in zitten. 
Trouwens wel grappig: een dame achter de balie vindt het echt heel vervelend voor ons. De andere dame vindt vooral mij heel erg vervelend 😂
Enniehoe: nadat we Booking.com nog even hebben gecheckt en bevestigd zijn in ons vermoeden dat 'heel Moab volzit', ga ik toch nog maar even melden dat we gewoon blijven en beloven om niet meer te zeuren😁


Nu maar weer eens productief worden. Eerst een was erin en ondertussen lekker ontbijten/brunchen met een gekookt eitje. Omdat we ook nog even op de droger wachten (trouwens een fantastisch systeem hier: niet dat geklungel met kwartjes maar gewoon met je creditcard betalen!) is het pas 11.40 als we naar Arches rijden. Gelukkig zijn we daar binnen 2 minuten. We halen eerst maar eens een foldertje bij het VC: waar zijn we nog niet geweest? Windowsection, North & South. Daar gaan we dus heen. We parkeren de tank (die echt fantastisch rijdt; je hebt helemaal niet het idee dat je in zo'n grote auto rijdt) en lopen de primitive trail naar de windows. Een supermooi wandelingetje van zo'n 3 mijl maar bij 105F precies goed. En oneindig veel rustiger dan de korte route van de parkeerplaats naar de arches. 





Het uitzicht op de 'bril' is erg mooi en omdat het een roundtrip is lopen we ook nog naar Turret Arch, die hangt thuis boven de bank (of nou ja, een foto natuurlijk niet het hele ding). Ook al zo'n mooi uitzicht!

Daarna weer in de auto en naar Devils Garden. We twijfelen nog even of we gaan wandelen maar we hebben er niet zo'n zin in. Ik voel me eindelijk weer wat beter dus even niet teveel overdrijven. We gaan hier gewoon lekker picknicken. We zitten hier heerlijk tussen de rode rotsen en krijgen geregeld gezelschap van eekhoorntjes.


Tegen een uur of 16.00 zijn we weer op de camping. Eerst lekker een uurtje naar het zwembad en daarna weer douchen (wat uiteraard prima te doen is, ondanks de lage douchekop 😌) en dan naar het dorp om te eten.

We willen ook nog even langs bij Moab Adventure; daar hebben we een Jeep gehuurd voor morgen. Maar even daar checken of het slechte weer er nog niet aan komt. Maar gelukkig voor ons ziet het er voor morgen nog goed uit. En surprise, surprise: we mogen de 4x4 Jeep Wrangler nu ook al meenemen, zonder meerprijs. Dat is wel heel gaaf natuurlijk en we krijgen nog wat tips een aanwijzingen van routes die we nu nog kunnen rijden voor het donker wordt. 

We parkeren de tank op de camping en gaan op weg nar de Hurrah Pass. Best even leuk maar we vinden de route minder mooi dan we dachten en we willen wel heel graag voor het donker weer beneden zijn dus we draaien na een uurtje om. Zijn we zelfs nog op tijd om te eten bij de Brewery.

Jurgen neemt 3 verschillende worstjes met iets wat lijkt op zuurkool, ik heb 3 tips of sirloin met de housemade BBQ sauce en baked potatoes. Heerlijk, maar ze ruiken alsof ze in de knoflook zijn gebakken 😄 Uiteraard neemt Jurgen er een in de brouwerij gebrouwen biertje bij.

Terug naar de hut maar weer (de camping ligt ongeveer een minuut of 7 buiten het dorp) en we zitten nog een tijdje op de porch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten